יוגה בהריון

תרגול היוגה בזמן ההיריון מחזק את האישה בכל הרמות, החל מהרמה הגופנית ועד לרמה הרגשית והתודעתית. לתרגול יש מטרות ויתרונות מרובים, ביניהם להרגיע, לחבר ולמקד את האישה ההרה, לשחרר עומסים ממערכת השלד,לשפר יציבה, לחזק את השרירים המיצבים ושרירי רצפת האגן, ללמוד להרפות, ללמוד לנשום נשימות ללידה ולצירים ובכלל להעמיק את הקשר עם העובר ולהכין את הגוף ללידה פעילה. 
היוגה, כדרך חיים, מסייעת למתרגלים לשמור על איזון בחיי היומיום. משמעות המילה יוגה היא לאחד- TO UNITE, כלומר בתוך התרגול ישנו תהליך שבו בהדרגה מקרבים את הגוף, הרגש והתודעה להיות חלק אחד שעובד בהרמוניה. להרגיש מה קורה לי עכשיו, לעומת המצב שכולנו מכירים- הפיצול שבו שהגוף שלנו עושה משהו אחד אבל המחשבות שלנו לגמרי במקום אחר…
כל הדברים הללו מתעצמים כשמדובר בזמן של הריון- זהו זמן שבו  האישה מקבלת מתנה מופלאה לגדל את ילדה ברחמה, היוגה מכוונת אותנו להיות באחדות עם הפלא הזה ולא בניתוק. החשיבות בחיבור לעובר הולכת וגדלה ככול שההיריון מתקדם, כך הולכים ומתעצמים התהליכים הפנימיים, הרגשות, המחשבות, החששות מהשינוי והחיפוש אחר המהות האישית. כל אלו מגיעים לשיאם בלידה עצמה.
ככול שהאישה מפנה לעצמה מרחב במהלך ההיריון להקשיב פנימה וללכת יד ביד עם התהליך, כך גם יש חיבור ללידה עצמה ואחר כך לחיים כאימא.
במהלך שיעורי היוגה אפשר להניח לכל הדברים שמעסיקים אותנו במשך היום ולהפנות את הקשב פנימה, לתחושות, לרגשות, לתינוק ואל הגוף היולד.
בשיעור נתרגל התרכזות והתבוננות ונלמד למצוא יציבה זקופה ומשוחררת כאחד, נקשיב לכל הקולות שמגיעים מפנים ונלמד להביא את התודעה שלנו להווה לכאן ועכשיו. נאוורר מחשבות מיותרות, נזהה פחדים  שיכולים לעלות מההיריון והלידה  וננקה אותם. נלמד תרגילי נשימה להריון וללידה, נלמד נשימות צירים לשלב הראשון של הלידה, נשימות לידה לשלב השני של יציאת התינוק ונשימות הרפיה לבין הצירים. נלמד עבודה עם צלילים וקולות ונתרגל תנוחות לשחרור נוקשות ומתח מהאגן והכנתו ללידה. נחזק ונייצב את מערכת השלד מתוך עבודה נכונה של נשימה סרעפתית והפעלה של  שרירי רצפת האגן והשריר הבטני הרוחבי, נכיר ונתרגל תנוחות ללידה ולשלבים השונים שלה, נלמד כיצד אפשר להתמודד עם עם כאב בלידה באמצעות נשימה, הרפיה ותנועה ונקבל כלים בהם בן זוג יכול לסייע במגע ותמיכה בלידה פעילה. מטרתי העיקרית היא שכל יולדת תצא עם ארגז כלים ללידה ושכול יולדת תהיה מודעת ליכולת  שלה ללדת ולעבוד ביחד עם הגוף היולד. התרגול מתאים לכל אישה בריאה בהריון החל משבוע 12 להיריון. נשים בשמירת הריון יכולות להגיע לתרגול פרטני ביוגה היריון.