מיינדפולנס MBSR-להפחתת מתחים

הפחתת מתח נפשי באמצעות מיינדפולנס- Mindfulness Based Stress Reduction           

מיינדפולנס (קשיבות),  היינו תרגול המלמד אותנו איך לפתח מיומנויות של שליטה ומודעות במחשבות וברגשות ובכך לעלות את תחושת הרווחה והבהירות בחיים. הקורס מקנה יכולת תרגול עצמאית במיינדפולנס ככלי להפחתה ולהרגעה של סטרס וטיפוח הדרגתי של עמידות רגשית ושקט פנימי. תרגול זה מבוסס על מחקר מדעי, מסייע לנו להגיע לרמות גבוהות יותר של יציבות נפשית, בריאות, איזון ושמחה. זוהי דרך מעשית ופשוטה ללמידה שתוצאותיה מוכחות בשטח. הקורס מבוסס על מודל הMBSR, אשר פותח ע"י פרופסור ג'ון קבט זין בשנות ה-70, נחקר מדעית בארה"ב ובאנגליה ונמצא כעוזר להתמודדות עם מתח, חרדה, קשיי שינה, בעיות גופניות ומצבי רוח. מיינדפולנס הוא כמו אימון בחדר הכושר של התודעה, אימון המאפשר לנו לפתח "שריר מוחי" שדרכו נוכל  לשנות את האופן שבו מוחנו קולט את המציאות, מפרש ומגיב אליה. כשאנחנו לומדים מיינדפולנס, אנו בעצם לומדים:  1.איך משתחררים משליטת המחשבות והרגשות בנו 2. איך יוצרים יומיום בריא עם פחות  מתחים, כעסים ודאגות 3. איך עוברים מתגובות אוטומטיות לתגובות מתוך מודעות 4. איך מפנימים עמדת הסתכלות חומלת ובלתי-שיפוטית לעצמינו ולסובבים אותנו 5. איך מתפקדים באופן ממוקד, מרוכז וחיובי יותר 6. איך לקבל את מה שקורה עכשיו ולהתאמן בהפחתת המאבק והרצון שדברים יהיו אחרת ממה שהם 7.איך ללמוד לחוות את הרגע במלואו במקום לחיות בעבר ובעתיד 8. איך לחיות עם  יותר  חופש, עצמה, שלווה, שמחה והכרת תודה.

ניתן ללמוד מיינדפולנס איתי במסגרת פרטנית, כחלק משיעורי היוגה תרפיה, או במסגרת קבוצתית בתוך קורסי הMBSR.

מה כולל הקורס? מדובר בקורס מעמיק ומקיף של תשעה מפגשים. הקורס בנוי מ 26 שעות, המחולקות לשמונה מפגשים שבועיים בני  שעתים וחצי ומפגש חד פעמי ארוך של  שש שעות. כל מפגש יכלול תרגול מונחה בישיבה (ניתן על כיסא) או בשכיבה,מודעות בתנועה, הרצאה ושיחה פתוחה. יינתנו תרגילים לבית, וחומר עיוני. יש להקדיש בכל יום כ 30-45 דקות לתרגול ביתי.

הקורס הקרוב יפתח בימי חמישי  החל מה14.11.19, בין השעות 19:30-22:00. ועוד מפגש בין שש שעות ביום שישי בבוקר ה20.12

עלות הקורס- 1500 שקלים (ניתן לחלק ל3 תשלומים). דמי הרשמה 200 שקלים שלא יוחזרו במידה ומבטלים אחרי ה12.10. לנרשמים עד ה1.10 תינתן 10% הנחה.

תאריכי המפגשים- 14,21,28/11,   5,12,19,26/12, 2/1. יום שישי בבוקר, יום תרגול ארוך של שש שעות יתקיים ב20/12.

תלמידים ממליצים-

"לקרן האחת והיחידה, תודה רבה על העברת הקורס- בנועם, סבלנות ומקצועיות. אני כבר מטמיע את עקרונות הקשיבות בחיי הפרטיים וגם המקצועיים. תודה על הדרך"       עירן הלוי   

"הקורס היה מעולה-חוויה מעצבת ומפתחת, אחת המשפיעות והמשמעותיות שחוויתי. העניק לי כלים מעשיים להתמודדות היומיומית עם אתגרים, לחץ ובכלל- מומלץ לכל אדם! שמחה ממש שעשיתי אותו, קידם אותי ועזר לי המון קרן יקרה מעריכה מאד"         אורית שיינמן

"קרן יקרה תודה על קורס המיינדפולנס הנפלא בהנחייתך. בעיקר למדתי לנשום, להירגע, להיות בנוכחות ברגע הזה, לזהות את הרגשות שלי ולתת להם מקום. לקחתי מהקורס תרגולים ליום יום בשילוב עם תרגולי היוגה, אכילה מודעת, נשימה מודעת. השינה השתפרה מאד ואני מרגישה באופן כללי יותר רגועה. ממליצה בחום, שוב תודה רבה"   סילבי 

"קרן מאד נהניתי ונתרמתי בקורס, העברת אותו בתבונה, בנועם וברגישות. בתקופת הקורס חשתי סוג של רגיעה שלא הייתה לי מזמן, הרגשתי שאני מפנה זמן ומקום לעצמי. הנושאים השונים עודדו אותי לשאול את עצמי שאלות, גם אם חלקן כבר נשאלו נהניתי מהאפשרות לשוב ולנסות למצוא להן תשובה. אני בטוחה שככול אתרגל יותר ההשפעה תהיה גדולה יותר, מצפה לפגישות ההמשך, תודה רבה"         מיכל 

מדיטציות מיינדפולנס מונחות- (יש ללחוץ פעמיים לפתיחת הקישור ואם לא נפתח, להוריד את הקובץ ואז להפעילו)

1.סריקת גוף 40 דקות- לחצו כאן

2. קשב לנשימה 20 דקות- לחצו כאן

3. מרחב נשימה ב3 צעדים-לחצו כאן

4.תשומת לב למחשבות 30 דקות- לחצו כאן

5. תרגול כמו הר 20 דקות- לחצו כאן

6. קשב נשימה 10 דקות- לחצו כאן